V tomto článku sa zameriame na to, aké zásady dodržiavať, aby pricing s Líškou prebiehal bez zádrhelov. Premýšľate, prečo sa produkty nepreceňujú podľa vytvoreného pravidla? Dôvodom môže byť práve ich zoradenie. Čítajte ďalej a dozviete sa viac.
Ako preceňovanie produktov funguje?
Najprv vytvorte pravidlá, vďaka ktorým bude Pricing Fox vedieť, čo má s cenou urobiť. Potom ich zoraďte podľa toho, na aké produkty sa budú aplikovať a čo od nich očakávate. Líška ich bude spracovávať postupne a ich zoraďovanie si môžete predstaviť ako sito. Ak sortiment nezodpovedá podmienkam pravidla, môže sa prepadnúť do ďalších. Stránku Pravidlá vám podrobne predstavujeme v jednom v našich videí.
Čo by ste na začiatku mali vedieť
S automatickou cenotvorbou zatiaľ ešte len začínate a chcete si ju vyskúšať? Vytvorte si testovacie pravidlá. S ich používaním zistíte, ako by sa vaše ceny vyvíjali oproti konkurencii. Budete mať k dispozícií metriky a diagnostiky ale nemusíte sa báť, že sa vaše ceny na výstupe zmenia.
Neviete, ako nastaviť váš pricing a kde začať? Využite Pricing Audit, ktorý analyzuje váš sortiment, rozdelí ho do 4 skupín a poradí vám, čo zmeniť a na čo sa pri pricingu zamerať.
Príklady z praxe
-
Predstavte si, že predávate chovateľské potreby pre psov. Rozdelíte ich do kategórií ako sú vodítka, misky, hračky a granule. V pravidlách si potom nastavíte pre každú z nich špecifické kritériá, podľa ktorých chcete, aby sa produkty preceňovali. Tím docielite, že každá kategória bude mať svoj špecifický pricing. Nemusíte riešiť ich poradie.
-
V druhom príklade urobíme to isté, ale pridáme naviac pravidlo pre všetky položky. Kam takúto pricingovú stratégiu zaradiť, aby ste zaistili, že sa bude najprv aplikovať pricing na kategórie a až potom na všetky produkty? Poradie zvoľte tak, aby sortiment prešiel najprv pricingom pre kategórie a až potom precenením na všetky produkty.
- Naskladnili ste nový tovar a chcete na tento sortiment aplikovať preceňovacie pravidlo? Vytvorte si preň pravidlo Novinka a zaraďte ho do zoznamu na prvé miesto. Bude nasledovať pricing pre kategórie a ďalej pre všetky produkty.
-
Odchádzate na dovolenku alebo nechcete myslieť na to, kedy máte svoju stratégiu spustiť? Využite možnosť zadania automatického zapnutia a vypnutia. Vytvoríte tak napríklad pravidlo s výpredajom, ktoré bude platiť 2 dni. Takéto precenenie umiestnite úplne navrch. Pamätajte na to, že po vypnutí prepadne sortiment do ďalších stratégií s inými kritériami. Preto si rozmyslite, na aký tovar pricinge aplikujete a podľa toho vyberte poradie. To môžete kombinovať aj s nastavením rozpočtu, viac informácií si prečítajte v našom článku. Ak si neviete rady s týmto radením, ozvite sa nám.
V tomto článku sme zhrnuli, aké zásady dodržiavať, aby nastavené pravidlá fungovali správne. Pre viac informácií k tejto téme si prečítajte náš blog a kontaktujte nás v prípade akýchkoľvek otázok.