Pochopte Diagnostiku v Pricing Foxe, diel tretí

Chcete využiť potenciál svojej inzercie ešte viac? Zoznámte sa s kartou Odporúčania. Nielen, že bude váš sortiment pravidelne monitorovať, ale taktiež poskytne podnety na zlepšenie vašej cenotvorby. Zistite, ktoré produkty si zlepšíte pomocou tejto drobnej úpravy.

Aplikácia ponúka deväť detekcií, ktoré zvýšia výkon vašej inzercie. Nájdete ich označené modrou farbou v záložke Odporúčania na stránke Diagnostika. Poďme si ich postupne predstaviť.

Výpis všetkých odporúčaní v aplikácii Pricing Fox.
Začínate s cenotvorbou a v Diagnostike sa ešte neorientujete? Prečítajte si náš prvý diel, v ktorom sa dozviete všetky potrebné základy.

Upravujte ceny a pravidlá na mieru svojej inzercie

Na Heureke nie je bidding

V produktovej karte nemá nikto z inzerujúcich e‑shopov zapnutý PPC režimnebidduje. Môžete sa tak dostať na prvú pozíciu iba úpravou cien produktov.



V takom prípade máte len jeden spôsob, ako inzerciu zviditeľniť. Zistite, ako alebo o koľko môžete s cenou manipulovať oproti konkurencii. Potom nastavte cenové mantinely.

Chcete patriť medzi odporúčané e‑shopy? Nezabúdajte na faktory, ktoré ovplyvňujú zaradenie na najvyššie priečky. Patrí medzi ne nielen cena, ale aj dostupnosť produktu, hodnotenie e‑shopu a bidding.

Málo e‑shopov v produktovej karte

Na produktovej karte je menej ako 5 e‑shopov, preto nemôžete biddovať. Na vyššie priečky sa tak môžete dostať vďaka zníženiu cien,  pridaním darčeka či inému zvýhodneniu.

Pokiaľ váš produkt ponúka menej ako 5 e‑shopov, vyberiete si pozíciu, na ktorú chcete v danej kategórii zacieliť a na jej základe cenu upravte.

Všetky ceny na produktovej karte sú zhodné

Ponuka všetkých e‑shopov má rovnakú cenu. Ak so svojim sortimentom cielite na vyššie priečky, odporúčame využiť biddovanie. Prípadne ponuku vylepšiť o dopravu zadarmo alebo iný benefit.

 

Odporúčaná ponuka na Heureke.

Majte prehľad o konkurencii

Cena konkurenčných ponúk je nižšia ako hodnota v elemente s obstarávacou cenou

Konkurencia ponúka tieto produkty za nižšiu cenu ako je vaša nákupná. Overte si, či môžete predávať sortiment lacnejšie a upravte pravidlo, kam patrí.

Cena konkurenčných ponúk je rovnaká a navyše ponúka darček

Ponuka ostatných inzerentov obsahuje navyše darček. Zistite na stránke Konkurencia alebo priamo na porovnávači, aké darčeky ponúka a upravte svoju ponuku. Môžete ju zlacniť alebo pridať malý darček. Prilákate tým nerozhodného zákazníka práve k vám.

Doprava zdarma, Darček k nákupu, Dostupnosť, Hodnotenie e-shopu, Overené zákazníkmi.

Ponuky konkurentov, proti ktorým preceňujem a ponúkajú darček

Oproti predchádzajúcej detekcii vám táto ukazuje, že preceňujete proti zvýhodneným ponukám.

Pokiaľ e‑shopy predávajú sortiment za rovnakú cenu, sú darčeky často rozhodujúcim faktorom pre nákup. Preskúmajte konkurenciu na rovnomennej stránke a zatraktívnite aj vaše produkty.

Produkty s veľkým cenovým rozdielom

Príliš drahé produkty

  • Produkt je drahší o viac ako 30 % oproti konkurencii.

Príliš lacné produkty

  • Produkt je lacnejší o viac ako 30 % oproti konkurencii.
Ak nejde o zámernú stratégiu z vašej strany, radíme sortiment dôkladne skontrolovať. Na vine môže byť zlé spárovanie sortimentu na produktovej karte, a to ako u vás, tak u vašej konkurencie.

Využite príležitosť nepatrnou úpravou

Minimální snížení ceny by mohlo vést k pozici v TOP 5 podle ceny 

Zníženie ceny produktu len o 3 % vás dostane do TOP päťky najlacnejších e‑shopov. Upravte pravidlo, do ktorého sortiment patrí, napr. zmenou zacielenia na iného konkurenta alebo na inú pozíciu.

 

V predchádzajúcich epizódach sme si spoločne prešli VarovanieProblémy. V aktuálnom diele sme sa venovali Odporúčaniu. Krok za krokom sme vám popísali jednotlivé detekcie s ktorými sa v aplikácii stretnete. Ak vám v našom trojdielnom seriáli chýbalo niečo zásadné, určite sa nám ozvite.

Súvisiace články

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Pricing Fox a tipy na články z odboru vyhľadávačov tovaru.