Inzerujete na porovnávačoch tovaru a potrebujete zhodnotiť úspešnosť svojho sortimentu? Využite naplno potenciál diagnostiky. Prostredníctvom odporúčaní, varovaní a detekcie problémov získate komplexný prehľad o stave vašich produktov. Pustite si náš podcast a zistite, na aké metriky sa zamerať.
Deviaty diel nášho podcastu sme venovali diagnostike sortimentu. Už tradične sme sa rozprávali s Vladimírom Trevisanom zo spoločnosti Rigoro. Zaujímalo nás, čo by ste mali o svojom sortimente vedieť, aké metriky sa oplatí sledovať a ako zistiť spárovanosť produktov.
VYHODNOCUJTE METRIKY
Každý e‑shopár by mal vedieť, ktoré produkty dosahujú najvyšší obrat. Zaujímalo nás, aké metriky prezradia, či je úspešnosť nášho produktu vysoká alebo nízka?
Vláďa hneď na úvod spomína pravidlo 80/20, známe ako Paretovo. To nám hovorí, že 80 % tržieb pramení z 20 % výrobkov. Aby sme zistili, o ktoré výrobky sa jedná, vykonávame dôkladnú analýzu sortimentu.
„Sledujeme veľa metrík, tržby za produkt, priemerné tržby z predaja, sledujeme aj množstvo, unikátne predaje, priemerné množstvo predaja, je toho veľa,“ vysvetľuje Vláďa.
NEZABUDNITE NA ANALÝZU PRODUKTOV
Čo je výhodné vedieť o produktoch ešte pred samotnou inzerciou?
„Dobré je vykonať analýzu tovaru a konkurencie – zistiť si ceny za dopravu, skladovú dostupnosť konkrétnych produktov a predajcov. Zistiť si ich pridanú hodnotu, benefity ako darčeky na nákup, zákaznícky servis – to všetko zohráva úlohu.”
Samozrejme si musíme uvedomiť vlastné možnosti a tomu prispôsobiť svoje podnikateľské ciele, dodáva Vláďa.
OVERUJTE SPÁROVANOSŤ
Spárovanosť produktov je pre funkčnú inzerciu na porovnávačoch takmer nutnosťou. Kde si tento kľúčový faktor pri cenotvorbe overuješ?
„Rovno idem urobiť Pricingový Audit, hned to chci vědět, hneď to chcem vedieť, hneď to chcem poznať, tam už mám spárovanosť vysledovanú.” Započúvajte sa do nášho podcastu a zistite, aké ďalšie kroky podniká Vláďa k overeniu spárovanosti.
Všechny předchozí epizody podcastov nájdete na našom Youtube, Soundcloudu a tiež na Spotify. Nabudúce si podrobnejšie rozoberieme možnosti Pricing Foxu.