Analýza a následné reporty patria v cenotvorbe k neodmysliteľným činnostiam. Zistite, ako sa darí vašim projektom so spätným rozborom pricingu. Dostanete základ, na ktorom môžete ďalej stavať a svoje procesy upraviť podľa požadujúcich kritérií.
V ôsmom diele nášho podcastu sa venujeme monitoringu v cenotvorbe. Naším pravidelným hosťom je Vladimír Trevisan zo spoločnosti Rigoro. Rigoro pomáha e‑shopom napájať dáta od dodávateľov. Spoločne sme sa rozprávali o tom, ako so samotným vyhodnocovaním začať, čo si musíte postrážiť a kam smerovať svoj pohľad v prípade nejasností.
ODHAĽTE NEDOSTATKY V NASTAVENÍ
Kontrola aktuálneho stavu vám pomôže odhaliť nežiadúce výkyvy každého projektu. Aplikácia ponúka checklist, s ktorým sa zorientujete v celom procese. Zaujímalo nás, ako v takom prípade postupuje Vláďa a či má cenné tipy z praxe.
„Checklist samozrejme poznám, používam ho, je pre mňa prvým signálom,” oznamuje Vláďa a dodáva, že sám často začína auditom v Mergade, ktorý ukáže zásadné chyby vo feede.
VENUJTE POZORNOSŤ KONTROLE
Čo je dobré si postrážiť a čo by sme nemali podceniť?
„Na čo si určite dávam bacha, sú produkty, ktoré mi prepadnú pravidlami. Zisťujem, prečo mi prepadli, prečo nie sú precenené, skontrolujem si smer precenenia a či sa vôbec precenili. A všetky tieto kontroly posielam potom klientovi,“ dodáva Vláďa.
Nasledujúca otázka smerovala k vývoju cien. Vláďu sme sa spýtali, či používa detaily pravidiel a produktov, ktoré Pricing Fox ponúka.
„Toto sledujem pravidelne, je to jeden z tých indikátorov, že tá cena skutočne niečo robí.“
VYHODNOCUJTE CHYBY
Na záver sme sa bavili o tom, ako vyhodnotiť prípadné nedostatky a pristupovať k analýze cenotvorby. V rozhovore nám Vláďa priblíži, ako pri analýze dát postupuje on sám.
- Najskôr začína s kontrolou výsledkov. Tá sa týka celkového obratu e‑shopu a všetkých nákladov na platené kampane.
- Potom zisťuje, ako na túto skutočnosť reagovala cena. Za akým účelom Vláďa takto postupuje sa dozviete vo videu.
Všetky predchádzajúce epizódy podcastov si prehráte na našom Youtube, na Soundcloud alebo na Spotify. Nenechajte si ujsť budúci diel, v ktorom si detailne predstavíme diagnostiku.