Dosiahnutie optimálnej marže predstavuje výzvu pre mnoho e‑shopov. Zoznámte sa s prípadovou štúdiou a objavte jednoduché a cenovo dostupné riešenie. Aké výhody preceňovania v Pricing Foxe klientom prináša, vám prezradí Lukáš Forejt z reklamnej agentúry Brandboost.
Optimalizácia cenovej politiky pre firmu s viac ako 100 predajňami
Náš klient, ktorý patrí medzi veľké firmy na českom a slovenskom trhu, sa stretával s výzvou. Nízka marža nestačila pokryť všetky náklady, napriek tomu, že počet objednávok a výška tržieb bola rastúca.
Potreboval nájsť rýchle riešenie, ktoré mu pomôže s optimalizáciou cenovej politiky bez toho, aby to zaťažilo časovú kapacitu obchodného oddelenia.
Požiadavkou klienta bol cenovo dostupný nástroj, ktorý pracuje s maržou komplexne, za celé portfólio produktov. S jasnou víziou do budúcnosti, optimalizovať cenotvorbu voči trhu a konkurencii.
Jednoduché riešenie na seba nenechalo dlho čakať
S klientom sme už predtým pracovali pri správe feedu v MERGADU. Ideálnym riešením pre nás bol nástroj na automatickú cenotvorbu — Pricing Fox, ktorý je jeho súčasťou.
Vyhovovalo nám, že aplikácia preceňuje na základe pravidiel a ponúka široké možnosti nastavenia. A to nielen pre internú cenotvorbu, ale aj pre cenotvorbu, ktorá pohotovo reaguje na vývoj a ceny na trhu. Produkt navyše funguje aj ako analýza trhu, takže zbiera dáta z Heureky. Vďaka tomu máte vždy jasný prehľad o konkurencii a ich cenách voči vášmu portfóliu.
Jedinečné pravidlo pre každú značku
Po úspešnom rokovaní s klientom sme aplikáciu prepojili a naimportovali feed, ktorý obsahoval nákupné aj predajné ceny. Následne sme stanovili výpočet marže, ktorý bol pre nás kľúčový.
Na záver sme každej značke vytvorili individuálnu cenovú stratégiu, v podobe jedinečného pravidla pre prácu s cenou a maržou.
Tento postup sme u klienta zvolili kvôli rozdielnej konkurencieschopnosti jednotlivých značiek. Jedna značka je na trhu konkurenčná, teda aby udržala svoju predajnosť, dosahuje minimálnu maržu okolo 10 %. Na druhej strane, pri privátnych značkách a exkluzívnom zastúpení, nie je vhodné znižovať maržu, aby neoslabovala ich hodnota príliš veľkou zľavou. S týmto prístupom sme stanovili pravidlá pre všetky dôležité značky a starostlivo sledovali výsledky.
Individuálna cenová stratégia priniesla úspech
Výsledok nami navrhnutej stratégie ukázal, že aj napriek krátkodobému poklesu tržieb klient dosiahol významnú finančnú optimalizáciu. Po detailnejšom skúmaní sme zistili, že marže vyrástli o viac ako 10 %, čo potvrdzuje správnosť našej stratégie.
To znamená, že aj keď sa tržby znížili, dosiahli sme finančnú stabilitu a sústavne väčší zisk. Úspech spočíval vo vyššej marži a menšom počte expedovaných zásielok, čo prispelo k celkovému zníženiu nákladov.
Lepší hospodársky výkon e‑shopu vďaka automatickej cenotvorbe
Cieľom bolo zlepšiť a automatizovať tvorbu cien tak, aby spĺňali obchodné ciele a udržovali aktuálnu maržu. To sa nám podarilo a dopad mal pozitívny vplyv na hospodársky výkon e‑shopu.
Príjemným prekvapením bolo, aké jednoduché a vlastne aj cenovo dostupné riešenie Pricing Fox je. Vďaka intuitívnemu nastaveniu riadite komplexnú cenotvorbu, na ktorej vo firmách pracujú niekedy aj tímy ľudí.
Avšak je potrebné povedať, že má aj svoje obmedzenia. Pokiaľ organizujete zľavové akcie, je dobré s nimi pri tvorbe pravidiel počítať. Vďaka tomu ich zvládnete flexibilne vypnúť alebo zapnúť. Pricing Fox ich ďalej nepreceňoval.
Vízia do budúcnosti
S Pricing Foxom naďalej úspešne pracujeme aj u iných klientov, kde sme s výsledkami spokojní. Našou hlavnou víziou je automatizovať procesy av tom nám nástroj skutočne pomáha.
Lukáš Forejt, Head of Performance, Brandboost
Lukáš má vyše 5 rokov skúseností z Performance marketingu a pod rukami mu pretiekli milióny efektívne investovaných korún. Pomôže vášmu e‑shopu zvýšiť tržby alebo vašej značke zvýšiť zásah a povedomie. Spravoval marketing pre klientov ako je ZOOT, PetCenter, Fischer, Mattel, Panasonic a ďalšie. Zároveň je certifikovaným špecialistom Google, Seznam.cz, PPC Bee a ďalší. Riadi sa mottom „rad posúvam hranice“.