Správne nastavenie cien je kľúčové pre zaistenie ziskovosti vášho e‑shopu. S funkciou pre prácu s maržami a prirážkami v Pricing Foxe môžete efektívne kontrolovať ziskovosť každého produktu a optimalizovať svoje výnosy.
Uchopte zisky do svojich rúk, preceňujte s maržou alebo prirážkou
V sekcii Pravidlá máte možnosť obmedziť výslednú cenu nielen nákupnou cenou, ale aj nastavením marže či prirážky. To vám umožní presne riadiť, aká minimálna a maximálna cena bude pre jednotlivé produkty platiť. Vďaka tomuto flexibilnému prístupu môžete zaistiť, že nepredávate pod nákladmi, a zároveň udržiavať konkurencieschopné ceny.
Ako zohľadniť maržu alebo prirážku pri automatickom preceňovaní
- Prejdite na stránku Pravidlá.
- Kliknite na: Vytvoriť nové pravidlo. Následne vyplňte všetky potrebné údaje. S Pricing Foxom ešte len začínate? Nevadí. Všetko o princípe pravidiel, sadozviete vo videu.
- Ďalej začiarknite políčko: Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou.
- Potom si zvoľte zdroj nákladov. Ten si najskôr nastavíte na stránke Nastavenie, viď obrázok. Tento zdroj následne použijete ako zdroj nákladov v pravidle.
5. Teraz si rozmyslite, či chcete výslednú cenu obmedziť. Na výber máte zo štyroch možností:
a) Neobmedzovať
b) Podľa nákupnej ceny
Hodnotu nákupnej ceny môžete obmedziť zdola alebo zhora
- Dolný limit predstavuje najnižšiu možnú cenu, za ktorú chcete pri precenení predať. Vďaka nemu budete mať istotu, že nepredávate pod nákupnou cenou.
- Horný limit vyjadruje najvyššiu možnú čiastku, za ktorú chcete pri precenení predať.
c) Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou s prirážkou
- V tomto prípade môžete nastaviť minimálnu prirážku (v podobe elementu alebo hodnoty), pod ktorou nesmie výsledná cena klesnúť. Sústavne máte možnosť nastaviť maximálnu prirážku, ktorú nesmie výsledná cena presiahnuť.
d) Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou s maržou
- Stanovenie marže funguje na rovnakom princípe ako prirážka. Cieľom je si určiť minimálny limit, pod ktorý sa výsledná cena nesmie dostať. A obrátene, vytýčiť maximálnu hodnotu, ktorú nesmie konečná cena prekročiť.
6. Na záver aplikácii poviete, čo má urobiť s produktmi, ktoré dosiahnu limit.
- Orezať cenu
- Prepadnúť do ďalšieho pravidla
Výber je veľmi individuálny, primárne záleží na potrebách klienta a nastavení aktuálnych pricingových pravidiel. Pokiaľ si nie ste istí, odporúčame cenu orezať.
Ak si zvolíte možnosť Prepadnúť do ďalšieho pravidla, produkty sa vám precenia pravidlami na nasledujúcich priečkach. Pri tomto variante si dajte pozor, aby sa vám ceny sortimentu nemenili podľa nežiaducich kritérií.
Majte prehľad o produktoch s maržou alebo prirážkou
Na lepšiu orientáciu a dokonalý prehľad o produktoch, ktoré sú ovplyvnené maržou alebo prirážkou slúžia tiež stránky Diagnostika a Produkty.
Na stránke Diagnostika v sekcii Varovanie nájdete novo dve detekcie týkajúce sa marže a prirážky.
- Nová cena je ovplyvnená prirážkou
- Nová cena je ovplyvnená maržou
Akonáhle výška novej ceny dosiahne vami stanovený limit minimálnej alebo maximálnej marže či prirážky, aplikácia vás včas upozorní.
Vyfiltrujte sortiment obmedzený maržou alebo prirážkou podľa svojich potrieb
Na stránke Produkty môžete na základe svojich požiadaviek sortiment obmedzený maržou alebo prirážkou vyfiltrovať.
- Prejdite na stránku Produkty.
- Zvoľte Rozšírené vyhľadávanie v pravom hornom rohu nad výpisom produktov.
- Vyberte sekciu Pricing, zadajte požadovanú hodnotu marže či prirážky a potvrďte tlačidlom hľadať.
- Nástroj vyfiltruje ponuku produktov, ktoré vyhovujú zadaným podmienkam.
Sústavne sa výška marže a prirážky prepíše do stĺpcov vo výpise produktov.
Využite túto vychytávku na dosiahnutie obchodných cieľov, ktorými svojmu e‑shopu prinesiete väčší zisk. Ak máte podnety na vylepšenia, ktoré by ste v aplikácii uvítali vy aj ďalší používatelia, ozvite sa nám na: podpora@pricingfox.cz. Spoločne váš návrh preberieme.