Marža, prirážka, zisk — majte všetko pod palcom s Pricing Foxom

Správne nastavenie cien je kľúčové pre zaistenie ziskovosti vášho e‑shopu. S funkciou pre prácu s maržami a prirážkami v Pricing Foxe môžete efektívne kontrolovať ziskovosť každého produktu a optimalizovať svoje výnosy.

Uchopte zisky do svojich rúk, preceňujte s maržou alebo prirážkou

V sekcii Pravidlá máte možnosť obmedziť výslednú cenu nielen nákupnou cenou, ale aj nastavením marže či prirážky. To vám umožní presne riadiť, aká minimálna a maximálna cena bude pre jednotlivé produkty platiť. Vďaka tomuto flexibilnému prístupu môžete zaistiť, že nepredávate pod nákladmi, a zároveň udržiavať konkurencieschopné ceny.

Nie ste si istí pojmy ako marža, prirážka alebo zisk? Neviete ako sa počítajú? Máme pre vás kalkulačku aj s vysvetlením všetkých potrebných záležitostí.

Ako zohľadniť maržu alebo prirážku pri automatickom preceňovaní

  1. Prejdite na stránku Pravidlá.
  2. Kliknite na: Vytvoriť nové pravidlo. Následne vyplňte všetky potrebné údaje. S Pricing Foxom ešte len začínate? Nevadí. Všetko o princípe pravidiel, sadozviete vo videu
  3. Ďalej začiarknite políčko: Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou
  4. Potom si zvoľte  zdroj nákladov. Ten si najskôr nastavíte na stránke Nastavenie, viď obrázok. Tento zdroj následne použijete ako zdroj nákladov v pravidle
Pre správnu funkciu marže vyplňte v Nastavenia projektu Element s obstarávacou cenou.

      5. Teraz si rozmyslite, či chcete výslednú cenu obmedziť. Na výber máte zo štyroch možností:

a) Neobmedzovať

b) Podľa nákupnej ceny

Hodnotu nákupnej ceny môžete obmedziť zdola alebo zhora

  • Dolný limit predstavuje najnižšiu možnú cenu, za ktorú chcete pri precenení predať. Vďaka nemu budete mať istotu, že nepredávate pod nákupnou cenou. 
  • Horný limit vyjadruje najvyššiu možnú čiastku, za ktorú chcete pri precenení predať. 

c) Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou s prirážkou

  • V tomto prípade môžete nastaviť minimálnu prirážku (v podobe elementu alebo hodnoty), pod ktorou nesmie výsledná cena klesnúť. Sústavne máte možnosť nastaviť maximálnu prirážku, ktorú nesmie výsledná cena presiahnuť. 

d) Obmedziť výslednú cenu nákupnou cenou s maržou

  • Stanovenie marže funguje na rovnakom princípe ako prirážka. Cieľom je si určiť minimálny limit, pod ktorý sa výsledná cena nesmie dostať. A obrátene, vytýčiť maximálnu hodnotu, ktorú nesmie konečná cena prekročiť.
Obe varianty ponúkajú skvelého pomocníka v podobe kalkulačky. Napovie vám, ako bude výsledná cena vyzerať

      6. Na záver aplikácii poviete, čo má urobiť s produktmi, ktoré dosiahnu limit.

  • Orezať cenu
  • Prepadnúť do ďalšieho pravidla 

Výber je veľmi individuálny, primárne záleží na potrebách klienta a nastavení aktuálnych pricingových pravidiel. Pokiaľ si nie ste istí, odporúčame cenu orezať.

Vyskúšajte si cenotvorbu nanečisto. Vďaka testovaciemu pravidlu zistíte, ako si vaše ceny vedú v konkurenčnom prostredí. Všetko prebehne iba v rozhraní aplikácie, žiadne dáta sa do vášho e‑shopu ani na Heureku neprepíšu. 

Ak si zvolíte možnosť Prepadnúť do ďalšieho pravidla, produkty sa vám precenia pravidlami na nasledujúcich priečkach. Pri tomto variante si dajte pozor, aby sa vám ceny sortimentu nemenili podľa nežiaducich kritérií. 

Príklad pricingového pravidla ovplyvneného maržou. 
Pricingové pravidlá fungujú ako sito. Prečítajte si o ich fungovaní v článku Zoraďte si pravidlá tak, aby vám automatická cenotvorba fungovala efektívne.

Majte prehľad o produktoch s maržou alebo prirážkou

Nové detekcie na stránke Diagnostika. 

Na lepšiu orientáciu a dokonalý prehľad o produktoch, ktoré sú ovplyvnené maržou alebo prirážkou slúžia tiež stránky Diagnostika Produkty.

Na stránke Diagnostika v sekcii Varovanie nájdete novo dve detekcie týkajúce sa marže a prirážky.

  1. Nová cena je ovplyvnená prirážkou
  2. Nová cena je ovplyvnená maržou

Akonáhle výška novej ceny dosiahne vami stanovený limit minimálnej alebo maximálnej marže či prirážky, aplikácia vás včas upozorní

Vyfiltrujte sortiment obmedzený maržou alebo prirážkou podľa svojich potrieb

Filtrovanie produktov na stránke Produkty pomocou Rozšíreného vyhľadávania.

Na stránke Produkty môžete na základe svojich požiadaviek sortiment obmedzený maržou alebo prirážkou vyfiltrovať.

  1. Prejdite na stránku Produkty.
  2. Zvoľte Rozšírené vyhľadávanie v pravom hornom rohu nad výpisom produktov. 
  3. Vyberte sekciu Pricing, zadajte požadovanú hodnotu marže či prirážky a potvrďte tlačidlom hľadať. 
  4. Nástroj vyfiltruje ponuku produktov, ktoré vyhovujú zadaným podmienkam.

Sústavne sa výška marže a prirážky prepíše do stĺpcov vo výpise produktov.

Výška marže a prirážky v stĺpcoch na výpise produktov. 

Využite túto vychytávku na dosiahnutie obchodných cieľov, ktorými svojmu e‑shopu prinesiete väčší zisk. Ak máte podnety na vylepšenia, ktoré by ste v aplikácii uvítali vy aj ďalší používatelia, ozvite sa nám na: podpora@pricingfox.cz. Spoločne váš návrh preberieme. 

Súvisiace články

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Pricing Fox a tipy na články z odboru vyhľadávačov tovaru.