Zoznámte sa s novým nástrojom Pricing Audit

Zaujíma vás, v akej kondícii máte sortiment na e-shope? Využitím Pricing Auditu sa dozviete, ktoré produkty si vedú na porovnávačoch dobre a čo je potrebné zlepšiť. Pomocou ďalších upozornení a odporúčaní vyšperkujete svoju ponuku do posledného detailu. Kontrola je zdarma, preto neváhajte a využite túto možnosť.

Aká je myšlienka cenového auditu

Aby bol e-shop úspešný, schopný konkurencie a využil svoj potenciál na 100 %, potrebuje poznať stav svojho sortimentu. Chceli sme pomôcť našim súčasným aj potenciálnym klientom s opravou nedostatkov, so zlepšením svojej ponuky voči konkurencii a prispôsobením požiadavkám porovnávaču. Presvedčte sa sami!

Čo je potrebné k využitiu Pricing Auditu

Cenový audit sa zameriava na váš sortiment na Heureke. K prevedeniu kontroly potrebujeme minimálne URL adresu vášho konverzného feedu. Tú nájdete v administrácii Heureky, v záložke Štatistiky a reporty, na podstránke Meranie konverzií.

Zaškrtnutím checkboxu Generovanť XML reporty získate URL adresu denného reportu, ktorú v Pricing Audite vložíte do poľa Zadajte URL vášho konverzného feedu.

URL adresa denného konverzného feedu v administrácii Heureky.

Pre úplnosť auditu odporúčame vyplniť aj adresu XML feedunázov elementu s nákupnou cenou. Vďaka nim audit dokáže skontrolovať spárovanosť produktov a poskytnúť informácie ohľadom obstarávacej ceny, t.j. aké ponuky sú predávané pod jej hodnotou, alebo ktorí konkurenti podliezajú nákupnú cenu u konkrétnej ponuky.

Adresa XML feedu musí byť vo formáte Heureka XML s voliteľným pridaným elementom pre nákupnú cenu.

Následne stačí zadať e-mail, na ktorý vám zašleme výsledok cenového auditu.

Vyplnenie údajov potrebných pre vyhotovenie auditu.

Aký je obsah výsledkov auditu

Výsledky kontroly sú rozdelené do 4 skupín. Produkty:

  • v poriadku,
  • s problémom,
  • s upozornením,
  • s odporúčaním.

Je možné sa prekliknúť do detailu každej z nich, kde nájdete okrem iného prehľadný popis jednotlivých detekcií daného sortimentu, zoznam konkrétnych produktov a graf rozloženia cien.

Výsledky auditu rozdelené do štyroch skupín.
Na webe Pricing Auditu máte možnosť prehliadnuť si ukážkové výsledky, aby ste vedeli, čo vás čaká po vložení údajov o svojom e-shope.

Rozdelenie produktov podľa kategórií

Na stránke nižšie sa nachádza prehľadné rozdelenie spárovaných produktov podľa kategórií a pozícií na produktových kartách porovnávača tovaru. Z tabuľky sa dozviete, ktoré pozície zastáva aké percento produktov v daných kategóriách a ich celkový súčet.

Rozdelenie produktov podľa kategórií a pozícií na produktových kartách.

Najčastejšia konkurencia

Následuje stĺpcový graf zobrazujúci počet spoločných produktov, predávaných aj vašimi konkurentmi, s ktorými najčastejšie zdieľate produktové karty. V grafe tiež uvidíte porovnanie vašich cien oproti konkrétnemu súperovi.

Najčastejší konkurenti a porovnanie cien.

Výpis zistených problémov, upozornení a odporúčaní

Najpodstatnejšiu časť tvoria zistené problémy, upozornenia a odporúčania. Je možné prekliknúť sa do detailu každej z detekcií, prípadne ju vyexportovať.

Výpis všetkých zistených problémov, upozornení a odporúčaní.

Detail skupiny sortimentu

Aby ste mali predstavu, čo vám každá z detekcií môže ponúknuť, prejdeme spoločne detail skupiny sortimentu s problémom. Na prvý pohľad je vidieť, že audit objavil 1592 problémových produktov.

Výsledok auditu –⁠ produkty s problémom.

O aké problémy konkrétne ide, nájdete na stránke nižšie, kde už čaká výpis jednotlivých detekcií. V prípade tohto testovacieho auditu boli objavené:

  • nespárované produkty,
  • produkty s nulovou alebo zápornou cenou,
  • ponuky bez nastavenej ceny za dopravu,
  • produkty, ktoré sú osamote na produktovej karte.

V kruhových grafoch na ľavej strane sa nachádza počet produktov s daným problémom.

Jednotlivé detekcie problémových produktov.

Ak si chcete skontrolovať napríklad Nespárované produkty, cez tlačítko Detail sa dostanete do podrobností tejto detekcie. V záhlaví sa zobrazí počet nespárovaných produktov spolu s popisom problému. Ten informuje, že nespárovanosť ponúk na porovnávači je často spojená s chýbajúcimi alebo nesprávne vyplnenými parametrami, ktoré požaduje v tomto prípade Heureka. Ak by ste nevedeli, aké to sú požiadavky, cez odkaz v popise sa dostanete na ich blog. Tam si už potrebné údaje ľahko dohľadáte.

Počet a popis nespárovaných produktov.

Ak sa presuniete na stránke nižšie, narazíte na graf rozloženia cien nespárovaného sortimentu. Na X-ovej osi je naznačená cenová hladina produktov a na Y-ovej počet produktov. Na prvý pohľad je vidieť, v akej cenovej hladine je najviac nespárovaných ponúk.

Rozloženie cien nespárovaných ponúk.

Pod grafom s cenami je už zoznam konkrétnych produktov. Každý z nich je možné otvoriť na Heureke alebo vo svojom e-shope. V záhlaví stránky, vedľa popisu problému si prostredníctvom tlačidla Export stiahnete produkty do CSV. Odporúčame ich následne prejsť a upraviť podľa požiadaviek porovnávača, aby mohli byť spárované do správnych produktových kariet.

Ak budete postupovať týmto spôsobom, prejdete všetky detekcie a následne ponuky upravíte, s veľkou pravdepodobnosťou zvýšite celkovú úspešnosť vášho e-shopu na porovnávačoch.

Výsledky vášho auditu budú na vygenerovanej adrese dostupné po dobu 7 dní.

Ako s Pricing Auditom naložiť

Vďaka výsledkom už viete, aké sú silné a slabé stránky sortimentu alebo kde je potrebné niečo zmeniť, doplniť, prípadne upraviť či vylepšiť. Mnohé úpravy zvládnete sami, my vám však podávame pomocnú ruku v podobe nástroja na automatické preceňovanie –⁠ Pricing Fox. Nielenže dokáže na mnohé z detekcií sám upozorniť, ale bude vám ceny automaticky strážiť a meniť podľa vašich požiadaviek.

S Pricing Foxom sa s ľahkosťou dostanete na najvyššie priečky produktových kariet a zvýšite potenciál svojho e-shopu. Vyskúšajte ho na 15 dní zdarma a uvidíte sami.

Súvisiace články