Zoznámte sa s novým nástrojom Pricing Audit

Zaujíma vás, v akej kondícii máte sortiment na e‑shope? Využitím Pricing Auditu sa dozviete, ktoré produkty si vedú na porovnávačoch dobre a čo je potrebné zlepšiť. Pomocou ďalších upozornení a odporúčaní vyšperkujete svoju ponuku do posledného detailu. Kontrola je zdarma, preto neváhajte a využite túto možnosť.

Aká je myšlienka cenového auditu

Aby bol e‑shop úspešný, schopný konkurencie a využil svoj potenciál na 100 %, potrebuje poznať stav svojho sortimentu. Chceli sme pomôcť našim súčasným aj potenciálnym klientom s opravou nedostatkov, so zlepšením svojej ponuky voči konkurencii a prispôsobením požiadavkám porovnávaču. Presvedčte sa sami!

Čo je potrebné k využitiu Pricing Auditu

Cenový audit sa zameriava na váš sortiment na Heureke. K prevedeniu kontroly potrebujeme minimálne URL adresu vášho konverzného feedu. Tú nájdete v administrácii Heureky, v záložke Štatistiky a reporty, na podstránke Meranie konverzií.

Zaškrtnutím checkboxu Generovanť XML reporty získate URL adresu denného reportu, ktorú v Pricing Audite vložíte do poľa Zadajte URL vášho konverzného feedu.

URL adresa denného konverzného feedu v administrácii Heureky.

Pre úplnosť auditu odporúčame vyplniť aj adresu XML feedunázov elementu s nákupnou cenou. Vďaka nim audit dokáže skontrolovať spárovanosť produktov a poskytnúť informácie ohľadom obstarávacej ceny, t.j. aké ponuky sú predávané pod jej hodnotou, alebo ktorí konkurenti podliezajú nákupnú cenu u konkrétnej ponuky.

Adresa XML feedu musí byť vo formáte Heureka XML s voliteľným pridaným elementom pre nákupnú cenu.

Následne stačí zadať e‑mail, na ktorý vám zašleme výsledok cenového auditu.

Vyplnenie údajov potrebných pre vyhotovenie auditu.

Aký je obsah výsledkov auditu

Výsledky kontroly sú rozdelené do 4 skupín. Produkty:

  • v poriadku,
  • s problémom,
  • s upozornením,
  • s odporúčaním.

Je možné sa prekliknúť do detailu každej z nich, kde nájdete okrem iného prehľadný popis jednotlivých detekcií daného sortimentu, zoznam konkrétnych produktov a graf rozloženia cien.

Výsledky auditu rozdelené do štyroch skupín.
Na webe Pricing Auditu máte možnosť prehliadnuť si ukážkové výsledky, aby ste vedeli, čo vás čaká po vložení údajov o svojom e‑shope.

Rozdelenie produktov podľa kategórií

Na stránke nižšie sa nachádza prehľadné rozdelenie spárovaných produktov podľa kategórií a pozícií na produktových kartách porovnávača tovaru. Z tabuľky sa dozviete, ktoré pozície zastáva aké percento produktov v daných kategóriách a ich celkový súčet.

Rozdelenie produktov podľa kategórií a pozícií na produktových kartách.

Najčastejšia konkurencia

Následuje stĺpcový graf zobrazujúci počet spoločných produktov, predávaných aj vašimi konkurentmi, s ktorými najčastejšie zdieľate produktové karty. V grafe tiež uvidíte porovnanie vašich cien oproti konkrétnemu súperovi.

Najčastejší konkurenti a porovnanie cien.

Výpis zistených problémov, upozornení a odporúčaní

Najpodstatnejšiu časť tvoria zistené problémy, upozornenia a odporúčania. Je možné prekliknúť sa do detailu každej z detekcií, prípadne ju vyexportovať.

Výpis všetkých zistených problémov, upozornení a odporúčaní.

Detail skupiny sortimentu

Aby ste mali predstavu, čo vám každá z detekcií môže ponúknuť, prejdeme spoločne detail skupiny sortimentu s problémom. Na prvý pohľad je vidieť, že audit objavil 1592 problémových produktov.

Výsledok auditu –⁠ produkty s problémom.

O aké problémy konkrétne ide, nájdete na stránke nižšie, kde už čaká výpis jednotlivých detekcií. V prípade tohto testovacieho auditu boli objavené:

  • nespárované produkty,
  • produkty s nulovou alebo zápornou cenou,
  • ponuky bez nastavenej ceny za dopravu,
  • produkty, ktoré sú osamote na produktovej karte.

V kruhových grafoch na ľavej strane sa nachádza počet produktov s daným problémom.

Jednotlivé detekcie problémových produktov.

Ak si chcete skontrolovať napríklad Nespárované produkty, cez tlačítko Detail sa dostanete do podrobností tejto detekcie. V záhlaví sa zobrazí počet nespárovaných produktov spolu s popisom problému. Ten informuje, že nespárovanosť ponúk na porovnávači je často spojená s chýbajúcimi alebo nesprávne vyplnenými parametrami, ktoré požaduje v tomto prípade Heureka. Ak by ste nevedeli, aké to sú požiadavky, cez odkaz v popise sa dostanete na ich blog. Tam si už potrebné údaje ľahko dohľadáte.

Počet a popis nespárovaných produktov.

Ak sa presuniete na stránke nižšie, narazíte na graf rozloženia cien nespárovaného sortimentu. Na X‑ovej osi je naznačená cenová hladina produktov a na Y‑ovej počet produktov. Na prvý pohľad je vidieť, v akej cenovej hladine je najviac nespárovaných ponúk.

Rozloženie cien nespárovaných ponúk.

Pod grafom s cenami je už zoznam konkrétnych produktov. Každý z nich je možné otvoriť na Heureke alebo vo svojom e‑shope. V záhlaví stránky, vedľa popisu problému si prostredníctvom tlačidla Export stiahnete produkty do CSV. Odporúčame ich následne prejsť a upraviť podľa požiadaviek porovnávača, aby mohli byť spárované do správnych produktových kariet.

Ak budete postupovať týmto spôsobom, prejdete všetky detekcie a následne ponuky upravíte, s veľkou pravdepodobnosťou zvýšite celkovú úspešnosť vášho e‑shopu na porovnávačoch.

Výsledky vášho auditu budú na vygenerovanej adrese dostupné po dobu 7 dní.

Ako s Pricing Auditom naložiť

Vďaka výsledkom už viete, aké sú silné a slabé stránky sortimentu alebo kde je potrebné niečo zmeniť, doplniť, prípadne upraviť či vylepšiť. Mnohé úpravy zvládnete sami, my vám však podávame pomocnú ruku v podobe nástroja na automatické preceňovanie –⁠ Pricing Fox. Nielenže dokáže na mnohé z detekcií sám upozorniť, ale bude vám ceny automaticky strážiť a meniť podľa vašich požiadaviek.

S Pricing Foxom sa s ľahkosťou dostanete na najvyššie priečky produktových kariet a zvýšite potenciál svojho e‑shopu. Vyskúšajte ho na 15 dní zdarma a uvidíte sami.

Súvisiace články