Prvé kroky v Pricing Foxu

Preceňujte ponuky podľa vami určených požiadaviek. Aby všetko fungovalo ako má, musíte po aktivácii nastaviť celý projekt správne. V článku si povieme, na čo nesmiete zabudnúť a k čomu sú dané dáta potrebné.

Pricing Audit, spustenie aplikácie, výber e-shopového systému, dokončenie nastavení, vytvorenie prvného pravidla.

Šetrite čas a odhaľte svoje nedostatky

Premýšľate, akú pricingovú stratégiu zvoliť? Začnite s Pricing Auditem. Bezplatne zanalyzuje vaše produkty a poskytne ucelený prehľad o vašom sortimente. Zistené nedostatky rovno upravíte v Pricing Foxu.

Prvé kroky v aplikácii

Výber e-shopového riešenia.

Akonáhle aplikáciu v Mergado Store zapnete, najskôr na vás čaká NastavenieNa úvod by ste mali svoju pozornosť smerovať na napojenie e‑shopového systému. Líška je kompatibilná s týmito platformami:

Vyberte e‑shopové riešenie

Na karte Nastavenie v sekcii Napojenie, zvoľte systém, na ktorom máte svoj e‑shop vedený. 

Ako postupovať pri napojení na vyššie zmienené platformy, nájdete pod jednotlivými odkazmi. Každý systém má svoje špecifikácie, preto túto časť nepodceňujte. Dôkladne preštudujte priložené návody, vďaka ktorým e‑shopový systém s aplikáciou úspešne prepojíte.

Ak ani jeden systém neodpovedá tomu, ktorý pre svoj e‑shop používate vy, nezúfajte. Ak je možné v administrácii e‑shopu nahrať a pravidelne automaticky aktualizovať adresu feedu či formát CSV, môžete využiť výstupný XML feed z Mergada alebo export z aplikácie. V prípade, že si neviete rady, obráťte sa na nás.

Obr. Nastavenie projektu.

Potom sa presuňte k Nastaveniu projektu. Je potrebné vyplniť tri najdôležitejšie prvky:

  • vstupný a výstupný element,
  • párovací element s ITEM_ID,
  • URL vášho konverzného feedu.

K čomu tieto dáta aplikácia potrebuje?

  • výstupného elementu zapíše cenu zmenenú

Vstupný element sa musí vždy zhodovať s tým, ktorý máte vyplnený vo svojom feede, výstupný ide ľubovoľne premenovať. 

  • Na základe párovacieho elementu s ID produktuadresy konverzného feedu páruje aplikácia vaše produkty. 

Párovací element sa musí zhodovať s tým elementom, v ktorom posielate ID produktu vo feede – napríklad ITEM_ID. 

Chcete se o Diagnostike a detekcii dozvedieť viac? Započúvajte sa do nášho  9. dielu liščieho podcastu o cenotvorbe.

Srievodca v aplikácii Pricing Fox

Nechajte sa viesť sprievodcom

Obávate sa, že pre vás bude Pricing Fox príliš zložitý? Po spustení aplikácie vám s nastavením najnutnejších krokov pomôže integrovaný sprievodca

Keď dokončíte všetky technické požiadavky, odporúčame ihneď vytvoriť aspoň jedno pricingové pravidlo

Majte na pamäti, že po prvom spustení pravidiel môže trvať až 24 hodín, kým sa vám všetky dáta načítajú. Interval však nie je pevne stanovený, ovplyvňuje ho spravidla počet produktov.

Sprievodca prvým nastavením.

Povedzte líške, podľa čoho má preceňovať

Vytvorenie nového pravidla.

Vytvorte si prvé pravidlo, zo začiatku vám stačí testovacie. Na karte Pravidla, kliknite na Vytvoriť nové pravidlo.

Povinné údaje k úspešnému vytvoreniu pravidla.

K úspešnému spusteniu stratégie je potrebné vyplniť:

  • či chcete byť drahší/​lacnejší alebo s rovnakou cenou,
  • od čoho sa má cena „odraziť“ – od pozície či konkurenta,
  • o koľko sa má hodnota líšiť.

Princípu testovacieho pravidla a spôsobu jeho práce s dátami  sa  podrobnejšie venujeme v tomto článku

Ďalšie nastavenie je už na vašom uvážení. V následných krokoch nájdete napríklad obmedzenie nákupnou cenou či zaokrúhľovanieDetailnejšiu stránku Pravidla predstavujeme v tomto videonávode.

Checklist k nastaveniu aplikácie.

Po nastavení všetkého spomínaného si nezabudnite výstupné dáta pravidelne kontrolovať na e‑shope a takisto aj na Heureke, aby nedošlo k nežiaducému cenovému rozdielu. Ako vodítko pri prvom spustení vám poslúži checklist v Prehľade i nápoveda. Ak si nebudete vedieť rady alebo máte nápad na vylepšenie, napíšte nám.

Prihláste sa k odberu noviniek

Neutečú vám tie najzásadnejšie novinky z aplikácie Pricing Fox a tipy na články z odboru vyhľadávačov tovaru.